Webové stránky a e-shopy

Webové stránky jsou v dnešní době neodmyslitelnou součástí úspěšného podnikání a to zcela bez ohledu na odvětví. Z vlastní zkušenosti a ze zkušeností našich klientů ale víme, že najít spolehlivého partnera, který vám vytvoří opravdu kvalitní webové stránky v originálním designu a zároveň dodrží smluvené termíny a nezrujnuje váš firemní rozpočet. S touto vizí jsme začali programovat první webové stránky, aplikace a e-shopy a držíme se jí dodnes. Každý nový projekt vyvíjíme tak, aby se nemohlo stát, že klient dostane něco jiného, než chtěl – na úvodních schůzkách a konzultacích si přesně nadefinujeme směr a cíle, kterých chceme společně dosáhnout, stanovíme si termíny a podmínky spolupráce a nastíníme si grafické preference, ze kterých vzápětí vzniknou grafické návrhy.

Grafické návrhy se poté proberou s klientem a v případě potřeby se ladí až do chvíle, kdy je klient bez výhrad spokojen. V tu chvíli se může začít programovat a zároveň přejít k tvorbě ostatních potřebných materiálů v jednotném stylu – vizitek, letáků, newsletterů, bannerů a dalších drobností, které posouvají vaší společnost dále. Od ostatních se zásadně odlišujeme tím, že v našem týmu nenajdete typické „ajťáky“ nebo „markeťáky“, kteří hovoří vlastním jazykem, ale ani account managery, které musíte platit za to, že vaše myšlenky přetlumočí vývojářům. Vždy komunikujete přímo s člověkem, který na vašem projektu pracuje. V případě grafických prací jednáte přímo s grafikem, v případě programování s programátorem. U UX optimalizace nebo online marketingu tomu není jinak. V jednu chvíli se vám tedy tvoří webové stránky, tištěné i online grafické materiály a návrh marketingové komunikace a kampaní.

Webové stránky a e-shopy

Existuje mnoho variant webových stránek a společně se vždy snažíme najít tu ideální. V případě webových vizitek a microsite zpravidla postačí kvalitní grafická předloha a pilný kodér, který vše na míru připraví, pokud si ale chcete svou stránku editovat – upravovat na ní texty a obrázky, přidávat články a podobně, pak přichází na řadu redakční systém. Redakční systém je online aplikace, která umožňuje přihlášeným uživatelům správu obsahu webu. Není problém cokoliv vytvořit na míru, ale náklady na vývoj vlastního řešení jsou z pravidla hodně vysoké (nebo výsledek špatný – jiná možnost bohužel není a pokud vám někdo tvrdí, že ano, doporučujeme odborný dozor). Z toho důvodu využíváme open-source řešení, která umožňují uživatelům pohodlnou správu obsahu za tu nejlepší možnou cenu – zdarma.

Pokud tedy chcete firemní web nebo blog, nabízí se několik redakčních systémů, mezi kterými jsou nejznámější Drupal, Joomla a WordPress. Na internetu se táhnou sáhodlouhé diskuze o tom, který systém je v čem nejlepší, ale u nás bylo rozhodnutí poměrně rychlé a jednoznačné – žádný redakční systém nemá tak příjemné vývojové i uživatelské prostředí jako WordPress a proto jej používáme jako náš výchozí redakční systém pro firemní weby a blogy.

WordPress

Výhodou WordPressu je fakt, že je neustále inovovaný a aktualizovaný, příjemně se v něm píší a upravují články a jeho variabilita je v podstatě neomezená. Pokud na něm tedy vytváříme web, neplatíte vůbec nic za samotný systém, ale pouze za funkce na míru a nakódování originálního designu. Existuje i možnost zakoupení hotové šablony a dobře vypadající web je na světě v řádu jednotek hodin a stovek korun, ale touto cestou se neradi vydáváme. Jednak nás na tvorbu podobného webu nepotřebujete, protože to zvládnete sami a jednak preferujeme originalitu a kvalitu – nechceme, aby naši klienti odcházeli s webem, který mají tisíce dalších lidí, chceme, aby byly naše weby jedinečné.

V případě, že chcete na svém webu provozovat i drobný eshop, je WordPress stále ideální platformou a to díky modulu Woocommerce, který umožňuje jednoduchou a rychlou správu produktů, klientů a objednávek.

PrestaShop

Pokud vám u e-shopu nestačí jen správa článků, obrázků a jednoduchý přehled produktů, klientů a objednávek, ale chcete si rozjet vlastní plnohodnotný e-shop, ideální platformou jsou open-source systémy Open Cart a PrestaShop. Open Cart představuje malý a rychlý e-shopový systém, PrestaShop je naopak větší a pomalejší. Škála funkcí a možností, které nabízí a pohodlí, které uživatelům poskytuje, jej ale posouvají na neotřesitelnou první příčku. OpenCart se svou rychlostí a kompaktností překrývá právě se zmiňovaným Woocommerce pro WordPress, který v tuto chvíli preferujeme.

PrestaShop nabízí bezkonkurenční administrační rozhraní, skladový a fakturační systém, správu uživatelů, objednávek, kategorií, produktů i vlastních textových stránek. Návštěvníkům pak nabízí všechny potřebné funkce – krom klasického procesu nákupu zde tedy najdete vlastní účet, historii objednávek, snadné napojení na platební brány, věrnostní systém, vícejazyčné prostředí apod. V této chvíli se tedy jedná o bezkonkurenčně nejlepší open-source systém pro eshopy a proto na něm vytváříme i ty naše.

Online aplikace

Ne vždy potřebujete data pouze prezentovat – občas je potřeba je vytvářet nebo jim dávat smysluplnou formu. Rádi vám pomůžeme navrhnout a vytvořit online aplikace, které vás mohou zviditelnit (online soutěže, dotazníky apod.) nebo vám pomohou optimalizovat vaše firemní procesy (aplikace na osobní prodej, rezervace, komunikaci s klienty apod.). Pomocí vhodně navržených a používaných aplikací můžete ušetřit spoustu času a peněz a zároveň se vyvarovat chyb způsobených lidským faktorem.

 

Odborný dozor a audit

V případě, že vám webové stránky již někdo tvoří, můžeme vámi zvolené firmě dělat odborný dozor. K zavedení této služby nás vedli předchozí zkušenosti některých našich klientů, kterým se za nemalé peníze dostalo nakoupených šablon, nedodržených deadlinů, špatně odvedené práce, neschopnosti vyřešit domluvenou funkcionalitu a podobně. Pokud ale technické stránce nebo celé problematice nerozumíte, špatně se vám argumentuje a často ani nevíte, že je něco špatně. V případě kvalitní spolupráce je tedy odborný dozor spíše o komunikaci mezi všemi stranami a o nápadech, jak výslednou práci posunout co nejvýše. Pokud ale o kvalitního dodavatele nejde, může vám odborný dozor zachránit nejen spoustu času a peněz, ale také nejednu vrásku.

Auditem se pak rozumí celková analýza realizované práce, funkčnosti a srozumitelnosti webu nebo e-shopu, odhadovaná hodnota prací a navrhovaná zlepšení.

Více o těchto službách se dočtete zde.